Üzleti hálózatok vizsgálata és fejlesztése a versenyképesség növelése érdekében

Main Article Content

Oláh Judit
Karmazin György
Erdei Edina
Popp József

Absztrakt

Minden kereskedelemmel foglalkozó vállalat életében fontos az árueljuttatás hatékony, gyors megszervezése és végrehajtása. Napjainkban, ezen hálózatok és ellátási láncok versenye alakult ki, melynek egyik fő meghatározója a méretgazdaságosság (nagy földrajzi távolságok áthidalása költséghatékonyan) és a választékgazdaságosság (testreszabott szolgáltatások) színvonala. Kutatásunk a hálózatok jelenlegi feltérképezésével és kihasználtságával foglalkozik, mely során a logisztikai rendszerekben található szolgáltatók által üzemeltetett központok kapcsolatait mutatjuk be. A hálózatok bemutatását elhagyva, a rendszerek növekedési lehetőségeire teszünk javaslatot a „social network analysis” módszertan segítségével. Ennek során megállapítottuk, hogy a hálózatok fejlődését az egyes (küldeményazonosítási, termékkövetési, flotta menedzsment) rendszerek mellett a mobil applikációk is nagymértékben befolyásolják, melyek a termék időben történő érkezését teszik lehetővé.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Oláh, Judit, György Karmazin, Edina Erdei, és József Popp. 2017. „Üzleti hálózatok vizsgálata és fejlesztése a versenyképesség növelése érdekében”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 12 (1-2):79-90. https://doi.org/10.14232/jtgf.2017.1-2.79-90.
Rovat
Tanulmányok