Felmérés trolibuszvezetők körében a hibrid trolibuszokról

Main Article Content

Gál József
Tóth István Tibor

Absztrakt

Városiasodó világunkban mindig fontos feladat volt a helyi közlekedés hatékony,gazdaságos, fenntartható kialakítása, megvalósítása. A fenntarthatóság alatt napjainkban szintemindenki a környezetbarát, energiahatékony megoldások alkalmazását érti. Manapság általánosanelfogadott szemlélet az egyéni közlekedést kiváltó elektromos hajtású közösségi közlekedés,kerékpározás, gyaloglás, carsharing és e-autózás fejlesztése. A lakosság számával és életmódjánakváltozásával bővülő egyéni utazások száma miatt egyre nehezebb olyan megoldást ajánlani, amikorunk emberének megfelel. Szegeden, a településszerkezet, az épített közlekedési infrastruktúra, akialakult kötöttpályás hálózat, mind sugallja az elektromos meghajtású járművek használatánakbővítését. Az elektromos jármüvek térhódításának lehetőségét két irányban vizsgálja az Európai Unióáltal támogatott H2020-as ELIPTIC projekt. Az egyik irány a trolibusz vonalak bővítése,meghosszabbítása felsővezeték építése nélkül, az autóbusszal végzett szolgáltatási arány kárára. Amásik irány a meglévő infrastruktúrára épülő multifunkcionális elektromos töltő hálózat kiépítése.Több cikkből álló publikációnkban trolibuszvezetőket kérdeztünk meg kérdőíves módszerrel atémában kialakult véleményükről.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Gál, József, és István Tibor Tóth. 2018. „Felmérés trolibuszvezetők körében a Hibrid trolibuszokról”. Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 13 (1-2):9-13. https://doi.org/10.14232/jtgf.2018.1-2.9-13.
Rovat
Közlekedés, logisztika